tugbaakin

17 Aralık 2007 Pazartesi

KÖFTE ÜSTÜ BİBER :)


Çocukların en sevdiği yemeklerin başında patates kızartması, köfte ve makarna vardır heralde, çocuğum olmadığı halde gözlemlerime göre böyle olduğunu düsünüyorum.Tabi bazıları tavuk ve pilavıda seviyorlar ama pizza ve hamburger menülere bayılıyorlar hele bide oyuncak alıyorlarsa deymeyin keyiflerine.
Bende patates kızartması ve köfteyi birbirine cok yakıstırıyorum, adeta ayrılmaz ikililer benim için. Tercihim patates kızartması ama sağlıksız olduğu (nadiren) aklıma geldiginde salatasını yada fırında yapmayı tercih ediyorum.
Köfte tarifini bilmeyen yoktur diye düsünüyorum ama bizim bir akrabamız var o kadar güzel yemekler, börekler, baklavalar yaparki yiyenler parmaklarınıda yerler, gelin görünki kuru köfte yapmasını beceremiyor :)) komik dimi ilk duydugumda banada komik gelmişti, ama her insanın bi alışkanlıgı bi elinin yatkın olduğu şeyler vardır.Hatta aynı tarifi farklı insanlar denediginde lezzetleri bile farklı olabiliyor. Bu yüzden ben köftenin tarifini göz kararı ile vermeyi düşündüm.

Malzemeler
Kıyma (yaklaşık 500gr),
*Bayat ekmek içi (2-3 dilim kadar, ufalanmış),
1 yumurta,
Maydanoz,
Soğan (1-2 tane,rendelenmiş yada rondoda cok ince kıyılmış)
Tuz,
Karabiber,
İstenirse zevke göre diğer baharatlar kullanılabilir.

* Ben bayat ekmek yerine evdeki bayatlamış ekmekleri ufak ufak bölüyorum ve poşete koyup agzını açık bırakıyorum bu bikac gün kadar öyle bekliyor ve iyice kuruduğunda rondodan geçirip galeta unundan biraz daha kalın bırakıyorum ve bunu buzdolabı posetine koyup buzlukta bekletiyorum.Her an kullanıma hazır halde buzluğumda bekliyor.

Yapılışı,
Bütün malzememizi karıştırıp iyice yoğuruyoruz, Daha sonra isteginize göre büyüklükte şekiller yapıp ister ızgara, ister mangalda, isterseniz fırında pişirebilirsiniz, İstersenizde yağda kızartabilirsiniz.Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıyorum ve bir kısmınıda buzluğuma koyup ihtiyac duyduğumda cıkartıp pişiriyorum. (Çalışan kadınlar hep pratik olmak zorundalar) Afiyet olsun :)))

Etiketler:

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa