tugbaakin

12 Aralık 2007 Çarşamba

YAYLA (YOĞURT) ÇORBASI


Bence yaz için en ideal çorba yoğurt çorbası onun haricindekiler nedense bana biraz ağır geliyor. Mesela kışında mercimek ve tarhana çorbasını çok yapıyorum. Ramazan ayında aklına gelen üç şeyi söyle deseler Tarhana çorbası, ramazan pidesi ve salata derim heralde, kışın sıcacık bir kase çorba içmek gibisi yok dimi? Hem çok besleyici hemde çok pratik bir yemek, herkesin zorlanmadan yapabileceğini düşünüyorum.

YOĞURT ÇORBASI
Malzemeler
1 su bar yoğurt
1 çay bar pirinç
1 yumurta
1,5 yemek kaşığı un
Su, tuz, tereyağ ve nane

Yapılışı
Tenceremize yoğurt, pirinç, yumurta ve unu koyup karıştırıyoruz üzerine 1 lt kadar (ben göz kararı koyuyorum) su koyup ocağa alıyoruz sürekli karıştırarak kaynatıyoruz sonra koyu olmussa su ilave edebiliriz.Tuzunu ekleyip pirincler yumuşayana kadar pişiriyoruz. Küçük bir tavada 1 yemek kaşığı kadar tereyağını yada margarini eritip üzerine nanemizi ekliyoruz biraz karıştırıp çorbamızın üzerine ilave ediyoruz. Yada bunu servis esnasında yapabilirsiniz daha sık bir görüntü elde edersiniz.Çorbamızı kaselere koyduktan sonra üzerine naneli sosumuzdan birer kasık ekleyebiliriz.Bu kısmı sizin zevkinize kalmış, Ben misafire yaptığımda naneyi çorbaya karıştırmıyorum ama çalıştığım için hergün nane hazırlamayıp pişirdiğimde ekleyip karıştırıyorum.Resimdekide kendimize yaptığım çorba ama üzerinde fazlaca pul biber var :)) Afiyet olsun...

Etiketler:

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa