tugbaakin

12 Aralık 2007 Çarşamba

KABAKLI KEK


Evlenmeden önce yemek konusunda çok bilgisizdim, annem yapar biz yerdik. Anlayacağınız yemek işleri bana çok uzaktı. Bırakın kek yapmayı yemek yapmak bile benim için mucize idi. Gün geldi evlendim yemek yapmam gerekiyor tamam yapıyım ama ne yapsam nasıl yapsam :)) birkaç hafta dışarıdan yada evde pratik seylerle geçiştirdim. Eşim artık bi yemek yapsan fena olmaz demeye başladı. Bende istiyorum sebze yemeği yada sulu yemek yemek ama olmuyo işte. Neyse annemi aradım anne fasülye yemeğini nasıl yapıcam diye sordum abartmıyorum o yemek pisene kadar annemi 10kez aramısımdır. Anne soğandan sonra ne koycam, anne suyunu ne zaman koyayım, Anne bu kaç dk pişicek v.s. (Annem şimdi itiraf ediyor benden şimdiki performansımı beklemiyormuş ve çok şaşırmış.) İnternetten bikaç yemek sitesini bulup tarif almaktı niyetim. Arama motorundan bir yemek tarifini ararken portakal ağacı ile tanıştım. İşte ben yemek yapmaya ve hamurişlerine bu sayede heves saldım. Haticenin tarifleri resimleri o kadar güzeldiki beni hayran bıraktı ve ogün bu gündür çeşit çeşit hamurişleri, yemekler, pilavlar, salatalar, et yemekleri yapmaya başladım. Aslında teşekkürün büyüğünü hatice hakediyor, sonrada eşim benim ilk zamanlardaki yemeklerime tahammül edip çok güzel dediği için. İtiraf ediyim ben kendi yemeklerimi hic beğenmiyordum. :))

İşte yukarıdaki tarifte haticeye ait bir tarif. Hiç şaşırmadınız değilmi ? Blogumda portakal ağacına ait cok tarif göreceksiniz. Ama tarifleri deniyorum ve denediklerimi yayınlıyorum. Asla baska birinin emeğini almıyorum. En güzel yemek kendi yaptığın yemektir çünkü onda emek ve sevgin var.
Malzemeler :

2 su bardağı un
1/2 su bardağı kakao
1 tatlı kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı tuz
1,5 su bardağı şeker
125gr margarin (oda sıc.)
1/2 su bardağı sıvıyağ
2 yumurta
1 tatlı kaşığı vanilya
1/2 su bardağı süt üzerinde 1 yemek kaşığı limon suyu (bunu yarım saat önceden hazırlayın)
2 tane orta boy yemeklik kabak rendesi
1 su bardağı damla çikolata
1/2 su bardağı çekilmiş ceviz

Yapılışı :
Un, kakao, karbonat ve tuzu bir kaba eleyin. Ayrı bir kabın içinde şeker, margarin ve sıvı yağı çırpın. Yumurtaları teker teker her eklemede iyice cırparak ekleyin. Vanilyayı ekleyin. Unlu karışım ile sütü 3 seferde ekleyin. (un-süt-un-süt-un) Kabak rendesini ilave edip karıştırın.Karışımı yağlanmış dikdörtgen kalıba dökün. Üzerine damla çikolata ve ceviz içi serpin. Önceden ısınmış 175 dereceli fırında 50 dakika pişirip kalıbın içinde soğumasını sağlayın.

Etiketler:

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa