tugbaakin

3 Nisan 2008 Perşembe

NEFİS ISLAK KURABİYE


Haftasonu gelen misafirlerim için yaptığım bu nefissss kurabiyeyi henüz sizde denemediyseniz hemen mutfağa gidin ve deneyin. İnanınki bukadar az malzeme ile ancak bu kadar güzel bir kurabiye yapabilirsiniz....
Malzemeler
1 paket margarin
5 yemek kaşığı kakao
2 yumurta
1 su bardağı şeker
1 kabartma tozu
aldığı kadar un
üzerini bulamak icin hindistan cevizi, toz antep fıstığı yada istediğiniz başka malzemeler
Şerbeti için
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
bir kaseye suyu ve şekeri koyup kaşıkla şeker eriyene kadar karıştırın.
Yapılışı
Hamur malzemelerini karıştırıp kulak memesi kıvamında bir hamur elde edin. Hamurdan ceviz kadar parçalar alıp yuvarlayın ama üzerine bastırmayın. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. önceden ısınmış 175 dereceli fırında sert olmayacak şekilde pişirin. Fırından çıkan kurabiyeleri hemen önce şerbete sonra hindistan cevizine batırın. Afiyet olsun.....

Etiketler:

11 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyorlar,ellerine saglik.Sevgiler.

10 Nisan 2008 05:36  
Blogger uygarimizlahayat dedi ki...

Hımmm çok güzel görünüyor, sabah kahvesinin yanına alabilirmiyim ellerine sağlık:))

14 Nisan 2008 00:08  
Blogger Gönül dedi ki...

oldukça güzel görünüyor ellerine sağlık şekercim..sevgilerimle öpüyorum

14 Nisan 2008 00:55  
Blogger ayşegül mutfakta dedi ki...

çok değişik birşey gerçekten. tarif için teşekkürler denemek isterim bir gün..

14 Nisan 2008 02:59  
Blogger Tuğba dedi ki...

yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum. Bu kurabiyeler kahvenin yanında süper oluyor.

14 Nisan 2008 04:53  
Blogger tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Tuğbacım
elelrine sağlık
kurabiyeler nefis görünüyor

sevgiyle kal

17 Nisan 2008 01:03  
Blogger ebruakin dedi ki...

Selam Tuba'cım,
Mesajını gördüm. Öğleden sonra vaktim olacak sana uzun uzun sorularının cevabını yazacağım.
Kolay gelsin canım.
Bu arada kurabiyeler harika.
Ellerine sağlık.
Öpüyorum.

18 Nisan 2008 01:50  
Blogger ebruakin dedi ki...

Tekrar selam canım,

Karbonhidrat diyetini benim de, yakınlarımın da sık sık başvurduğu bir diyet.
Ama benim parça et yiyememe gibi bir problemim olduğundan, yapmam çok daha zor oluyor. Sadece köfte yiyebiliyorum. Senin böyle bir sorunun yoksa çok daha rahat yaparsın.

Verdiğim menüü listeleri kitapçığa ait olanlardı.
Benim tercih ettiğim menüler:
Sabah için;
İstediğin kadar tereyağlı, peynirli omlet
veya haşlanmış yumurta
veya 1 domates, 1 dilim ekmek, istediğin kadar ve her çeşit peynir
yedim.
Sen et yiyebiliyorsan kahvaltılarına salam, sucuk, sosis de ekleyebilirsin ama pek sağlıklı tercihler olmaz tabii.

Öğlen;
Ekmeksiz hazırlanmış köfte, yanında yeşil salata.

Akşam;
İstediğim kadar peynir, kalan karbonhidrat hakkıma uygun olarak sebze ve meyve de yiyordum.
Sen istediğin kadar ızgara da yiyebilirsin. Hiç sınırı yok doyana kadar.

Bu diyetin en kötü yanı sebze ve meyveyi kısıtlı tüketmek zorunluluğu. Ben et de yemediğim için sindirim problemi yaşadım. Sen olabildiğince et ve sebze yemeye dikkat edersen bu sorunu yaşamazsın diye düşünüyorum.

Aralarda da acıktıkça çeşit çeşit peynir atıştırdım. Eski kaşarın ne kadar çok tok tuttuğunu tahmin edemezsin. Azıcık yediğinde bile açlık hissetmiyorsun.

Kendi yediklerimle bir günlük menünün karbonhidrat değerlerini sana örneklemek isterim:
Sabah:
Peynirli omlet 2 yumurta ve 100 gr peynir ve tereyağı ile hazırlanmış (2)
Peynir seçimini mihaliç veya eski kaşar olarak kullanırsan yanında ekmek yeme ihtiyacı hissetmiyorsun.

Öğle:
1 marul
2 taze soğan
1 domates
çeyrek limon suyu ile hazırlanmış salata (17)
İstediğin kadar ekmeksiz ızgara köfte veya et (1)

Akşam
1 porsiyon pirinçli ıspanak (20)
(Veya kalan 20-30 karbonhidrat hakkını dolduracak, listeden seçeceğin herhangi bir yemek. Benim diğer öğünlere 0 veya 1 karbonhidratlı yiyecekler seçip, akşamında köfte ve 100 gr pilav yediğim günler de oldu.)

Dilerim yardımcı olabilmişimdir canım.
Sonuçtan haberdar et lütfen.
Sevgiler...

18 Nisan 2008 06:22  
Blogger ebruakin dedi ki...

Selamlar Tuğba'cım,
Bir ayda 7 kg verdim ama sadece karbonhidrat diyetiyle değil. Arada kaçamak yaptığım da oldu.
Et yiyemediğimden uzun süre yapamıyorum bu diyeti.
Sen kilo fazlana göre daha çok bile verebilirsin.
Öpüyorum.
Sevgiler...

21 Nisan 2008 03:02  
Blogger ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık nefis görünüyor kurabiyeler.Ben de denedim ve çok beğendim.


sevgiler...

24 Nisan 2008 02:33  
Anonymous Adsız dedi ki...

bi sene önce sizde yemiştim, ama tadını unuttum

2 Şubat 2009 12:31  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa